Maandag 13 april
14 april 2026 - Los Angeles, California, Verenigde Staten
De grote dag!
Hier hebben we de afgelopen tijd naartoe geleefd. De wekker ging vanmorgen om 4.30 uur en om 4.50 uur zaten we al in de auto, onderweg naar Los Angeles. Jake is stil, maar lacht soms de dingen ook een beetje weg. Lente daarentegen is druk en stopt niet met praten. Wilbert en ik zijn allebei stil, maar voelen ons beiden oké. Het is wel spannend. Ik ben rustig. Wilbert vult alle papieren in (fijn dat hij de taal machtig is) en daarna worden we naar binnen geroepen. Lente mag later komen als Jake gereed is om naar de operatiekamer te gaan. Jake krijgt een soort van banden om die zijn benen masseren (voor de bloedcirculatie) een lila operatieschort aan, dikke paarse sokken en een operatiemuts. Gelukkig kan hij hierom lachen en ik mag zelfs wat foto's maken. Vervolgens komt dr. Jumper binnen, de anesthesist die er 10 jaar geleden ook bij was. Het voelt vertrouwd dat er nog steeds met hetzelfde team wordt gewerkt. Jake krijgt een infuus en hier wordt iets ingespoten. Dr. Jumper noemde het gekscherend 'drugs', en dat het werkte, was al snel zichtbaar. Jake stak de hele tijd zijn hand op en zei steeds lachend 'hoi', 'hooii', 'hoooii'... Daarna werd hij opgehaald en naar de operatiekamer gereden.
Wilbert, Lente en ik zijn even gaan ontbijten en daarna snel weer teruggegaan naar de kliniek. Rond 12.10 uur kregen we een WhatsApp-bericht dat alles goed was en dat ze aan het afronden waren. Kort daarna werden we geroepen en mochten we bij Jake. De operatie is goed verlopen en zijn hoofd zit in verband. Lente mocht een muts uitkiezen die om het verband zit en heeft een groene met ruitjes uitgekozen. Ook heeft Jake beschermkapjes op, die mogen volgende week maandag af. Nu de komende dagen herstellen en voorzichtig doen!
Jake was zelf heel moe en vroeg steeds of hij nog even mocht slapen. Ook was hij erg misselijk en moest verschillende keren overgeven. Uiteindelijk mochten we naar de auto en konden we terug naar het hotel, waar hij de cadeautjes van Lente kreeg. Het liefst wilde hij meteen de Doom Oreo openmaken, maar dat hebben we nog even niet gedaan.
Inmiddels heeft hij wat bouillon op en wat gedronken, en valt hij steeds in slaap.




Nu bijkomen op het gemakje allen van de spanning. Dus effe lekker relaxen. En ook genieten