Maandag 13 april

14 april 2026 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

De grote dag! 

Hier hebben we de afgelopen tijd naartoe geleefd. De wekker ging vanmorgen om 4.30 uur en om 4.50 uur zaten we al in de auto, onderweg naar Los Angeles. Jake is stil, maar lacht soms de dingen ook een beetje weg. Lente daarentegen is druk en stopt niet met praten. Wilbert en ik zijn allebei stil, maar voelen ons beiden oké. Het is wel spannend. Ik ben rustig. Wilbert vult alle papieren in (fijn dat hij de taal machtig is) en daarna worden we naar binnen geroepen. Lente mag later komen als Jake gereed is om naar de operatiekamer te gaan. Jake krijgt een soort van banden om die zijn benen masseren (voor de bloedcirculatie) een lila operatieschort aan, dikke paarse sokken en een operatiemuts. Gelukkig kan hij hierom lachen en ik mag zelfs wat foto's maken. Vervolgens komt dr. Jumper binnen, de anesthesist die er 10 jaar geleden ook bij was. Het voelt vertrouwd dat er nog steeds met hetzelfde team wordt gewerkt. Jake krijgt een infuus en hier wordt iets ingespoten. Dr. Jumper noemde het gekscherend 'drugs', en dat het werkte, was al snel zichtbaar. Jake stak de hele tijd zijn hand op en zei steeds lachend 'hoi', 'hooii', 'hoooii'... Daarna werd hij opgehaald en naar de operatiekamer gereden.

Wilbert, Lente en ik zijn even gaan ontbijten en daarna snel weer teruggegaan naar de kliniek. Rond 12.10 uur kregen we een WhatsApp-bericht dat alles goed was en dat ze aan het afronden waren. Kort daarna werden we geroepen en mochten we bij Jake. De operatie is goed verlopen en zijn hoofd zit in verband. Lente mocht een muts uitkiezen die om het verband zit en heeft een groene met ruitjes uitgekozen. Ook heeft Jake beschermkapjes op, die mogen volgende week maandag af. Nu de komende dagen herstellen en voorzichtig doen!

Jake was zelf heel moe en vroeg steeds of hij nog even mocht slapen. Ook was hij erg misselijk en moest verschillende keren overgeven. Uiteindelijk mochten we naar de auto en konden we terug naar het hotel, waar hij de cadeautjes van Lente kreeg. Het liefst wilde hij meteen de Doom Oreo openmaken, maar dat hebben we nog even niet gedaan.

Inmiddels heeft hij wat bouillon op en wat gedronken, en valt hij steeds in slaap.

Onderweg naar LA13-04 113-04 3

Foto’s

12 Reacties

  1. Elly:
    14 april 2026
    Fijn om te horen dat alles goed is gegaan. Nu kan het herstellen beginnen. Dikke knuffel en kusjes uit Nispen
  2. Ilse:
    14 april 2026
    Wat fijn dat de operatie achter de rug is en dat het goed gegaan is. Nu op naar een voorspoedig herstel. Wat zal Jake uitkijken naar maandag... Liefs!
  3. Charlotte:
    14 april 2026
    Super dat het goed gegaan is. Blij voor Jake dat het erop zit. Nu kan hij dat stukje loslaten. En jullie ook. Nu rusten, verwennen en uitkijken naar het resultaat. Liefs xxx
  4. Marc Belleter:
    14 april 2026
    Mooi nieuws! Rustig aan nu!!
  5. Eef:
    14 april 2026
    Wat fijn dat alles goed gegaan is, wat zal dat een opluchting zijn voor jullie allemaal! Op naar een goed herstel
  6. Mats:
    14 april 2026
    Superfijn om te horen dat alles goed is gegaan! Veel sterkte daar!
  7. Marij:
    14 april 2026
    Zo blij dat t goed gegaan is nu herstellen en bijkomen van de spanning dikke knuffel voor iedereen van ons
  8. Marianne:
    14 april 2026
    Fijn om te horen Wat een spannende dag voor jullie allemaal Nu lekker rustig aan doen en heel erg bedankt voor het fijne berichtje Groetjes allemaal en liefs van mij 🤗🍀👍😘
  9. Vanessa Fonken:
    14 april 2026
    Heelmfijn dat het goed gegaan is, nu lekker uitrusten ❤️ xxx van ons
  10. Anja:
    14 april 2026
    Toppie dat het goed gegaan is .en achter de rug is
    Nu bijkomen op het gemakje allen van de spanning. Dus effe lekker relaxen. En ook genieten
  11. Kitty:
    14 april 2026
    Super goed om te horen dat het goed is gegaan! 😘
  12. Silvie:
    15 april 2026
    Gelukkig alles achter de rug en goed gegaan. Een goed herstel gewenst en nog fijne dagen! Eric en Silvie xxx

Jouw reactie